"Perakende Yönetim Terzisi" Kuruma özel Perakende Danışmanlığı

"Perakende Yönetim Terzisi" Kuruma özel Perakende Danışmanlığı
Perakende şirketlerine Uzmanlarından " Tailor made" Kuruma özel terzi dikişi çözümler *Kurumsallaşmak mı istiyorsunuz ? *Rekabette ayakta kalmak mı istiyorsunuz? *Süreçlerinizi iyileştirmek mi istiyorsunuz? *Yaptıklarınızın doğru olup, olmadığını kontrol ettirmek mi istiyorsunuz? Çalışanlarınızın, Yöneticilerinizin perakende vizyonunu geliştirmek mi istiyorsunuz? *Mağaza yeri bulmada, Kategori Yönetiminde, Lojistik depo Yönetiminde danışmana mı ihtiyacınız var? *Kaliteli Üst/Orta düzey İnsan Kaynağına mı ihtiyacınız var? RESMİ TIKLAYARAK BİZİM İLE İLETİŞİME GEÇİN Sektörde uzman danışmanlarınız sizi ziyaret etsinler.

12 Eylül 2008 Cuma

İyi bir meyve sebze elemanı nasıl olmalıdır ? ( Manav Elemanı )



İYİ BİR MEYVE SEBZE ELEMANI : Temiz ve düzenli dış görünüşü ile müşteriler üzerinde güven duygusu yaratan, güleryüzü ile verdiği hizmetin kalitesini arttıran, ürünlerini iyi tanıyan ve tanıtan, tezgahının düzeni ve temizliğini sürekli kontrol altında tutabilen kişidir.

1. Şirketinin kural ve prensiplerine uygun davranışlar sergiler.

2. Manav reyonun yanında iken yüzünde hizmet vermeye hazır sıcak ve samimi bir gülümseme ile hizmet vermeye hazır bekler. Gelen müşteri “hoş geldiniz” diye karşılar.

3. Günlük kişisel bakımına dikkat eder.
a.Kılık kıyafeti temiz ve ütülüdür.
b.Saçı bakımlı ve günlük tıraşını olur.
c.Tırnak ve el bakımına dikkat eder.

4.Şirketin verdiği kıyafeti giyer, Önlüğünü ve Yaka kartını takar.

5.Ürünlerini iyi tanır ve özellikleri iyi bilir.

6. Sabah işe başladığında dünden kalmış ürünleri bir kenara koyar, yeni ürünleri tezgaha dizer ve dünden kalmış ürünleri seçerek yeni ürünlerin üzerine bıkarır.

7. Gün içerisinde devamlı olarak ürünleri elden geçirir. Çürümüş, bozulmuş ve ezilmiş ürünleri tezgahtan çıkarır.

8. Tezgahındaki indirimli ve promosyonlu ürünleri ön plana çıkarır ve gerekli (Afiş, Etiketleme vb..) tanıtımları hazırlar.



9. Tüm ürünlerin en iyilerinden seçerek lüx ve tabak çeşitleri oluşturur ve bunları tezgahın bir bölümünde teşhir eder. Etiketlerini günlük olarak değiştirir. Tabaktaki ürünlerin tabakta kalma süresi 3 gündür. Satılmazsa paketler açılarak normal ürünlerin yanına koyar.

10. Yeşilliklerin canlı olmasını sağlar, belirli aralıklarla su püskürtür.

11. Her sabah yeni ürün geldiğinde kontrol eder. Beğenmediği satışa uygun olmayan ürünleri mağaza müdürüne bildirir ve iadesini sağlar.

12. Mevsim geçişlerinin çok iyi takip eder.

13. Gün içerisinde manav tezgahının karşısına geçerek müşteri gözüyle reyonu denetlemelidir.

14. Fiyat etiketlerini sürekli kontrol eder.

15. Müşterinin beklentisini iyi öğrenir. Onun isteği doğrultusunda ürün verir.

16. Gerekli gördüğünde müşterinin ürünün tatmasını sağlayarak, Satışı güçlendirir.

17. Ürün tartarken dikkatli olur. Müşteriye ve şirketine zarar vermemeye çalışır.

18. Ürünleri hazırlarken en fire vermeye dikkat eder.

19. Stoklarını takip eder, fazla stoklu çalışmaz..

20. Ürün takibini en iyi şekilde yaparak yok satmaz.

21. Ortamın ısısını sürekli kontrol ederek ürünlerin bozulmasının önüne geçer.

22. Hizmet reyonun, Kullandığı araç gereçleri ( Terazi,Bıçak vb ) temizler ve sürekli temizliğini kontrol eder.

23. Her ayın ilk haftasında genel temizlik yapar. Manav tezgahın iç temizliğini yaparak koku oluşmasını önler.

24. Mağaza içinde veya depoda haşere, sinek, fare gibi zararlılar varsa tedbirin alır. Gıda hijyeni ile ilgili çalışmaları yapar.

25. Varsa mağaza asansörlerine azami taşıma kapasitesi dışında yük koymaz.

26. Çalışma alanındaki lambaların çalışır durumda olmasını kontrol eder. Bozulmuş, Yanıp sönen ışıkları mağaza yönetimine bildirir.

27. Mağaza kapanışında soğuk dolabın perdelerini dikkatli ve yavaşça kapatır.

28. Piyasadaki rakip mağazaları gezerek, yeni fikirler edinir. Bu bilgileri Mağaza yönetimi ile paylaşır.

29. Bilgiye her zaman açık olmalıdır.

Hiç yorum yok: