"Perakende Yönetim Terzisi" Kuruma özel Perakende Danışmanlığı

"Perakende Yönetim Terzisi" Kuruma özel Perakende Danışmanlığı
Perakende şirketlerine Uzmanlarından " Tailor made" Kuruma özel terzi dikişi çözümler *Kurumsallaşmak mı istiyorsunuz ? *Rekabette ayakta kalmak mı istiyorsunuz? *Süreçlerinizi iyileştirmek mi istiyorsunuz? *Yaptıklarınızın doğru olup, olmadığını kontrol ettirmek mi istiyorsunuz? Çalışanlarınızın, Yöneticilerinizin perakende vizyonunu geliştirmek mi istiyorsunuz? *Mağaza yeri bulmada, Kategori Yönetiminde, Lojistik depo Yönetiminde danışmana mı ihtiyacınız var? *Kaliteli Üst/Orta düzey İnsan Kaynağına mı ihtiyacınız var? RESMİ TIKLAYARAK BİZİM İLE İLETİŞİME GEÇİN Sektörde uzman danışmanlarınız sizi ziyaret etsinler.

21 Temmuz 2012 Cumartesi

İyi bir kasap ( Et ve Et ürünleri Elemanı ) nasıl olmalıdır ?



İYİ BİR KASAP: Temiz ve düzenli dış görünüşü ile müşteriler üzerinde güven duygusu yaratan, güleryüzü ile verdiği hizmetin kalitesini arttıran, ürünlerini iyi tanıyan ve tanıtan, tezgahının düzeni ve temizliğini sürekli kontrol altında tutabilen kişidir.

Kasap, kendi başına ve belirli bir süre içerisinde, et ve tavuk ürünlerini temin etme, ürünleri satışa hazırlama ve satışını gerçekleştirme bilgi ve becerisine sahip nitelikli kişidir.( Meslek Standardı Komisyonu MSK )

1. Şirketinin kural ve prensiplerine uygun davranışlar sergiler.

2. Hizmet reyonun başına geçtiğinde yüzünde hizmet vermeye hazır sıcak ve samimi bir gülümseme ile hizmet vermeye hazır bekler. Gelen müşteri “hoş geldiniz” diye karşılar.

3. Günlük kişisel bakımına dikkat eder.
a.Kılık kıyafeti temiz ve ütülüdür.
b.Saçı bakımlı ve günlük tıraşını olur.
c.Tırnak ve el bakımına dikkat eder.

4. Şirketin verdiği kıyafeti giyer, Önlüğünü, Kepini, Plastik veya gerektiğinde çelik eldivenini ve Yaka kartını takar.

5. Kırmızı et için ve Beyaz et için ayrı eldiven kullanır.

6. Ürünlerini iyi tanır ve özellikleri iyi bilir. Ürünün nasıl pişirileceği ve hangi yemeklerde kullanılacağı konusunda müşteriyi bilgilendirir.


7. Tarihi yaklaşmış, rengi ve kokusu değişmiş ürünleri reyondan alır. Yerine yeni ürünleri koyar.

8. Belli zamanlarda hizmet reyonundaki ürünlerin yerlerini değiştirir. Yeni ürünleri alta koyarak eski ürünlerin satışını sağlar ( FİFO - İlk giren, ilk çıkar metodu )

9. Tezgahındaki indirimli ve promosyonlu ürünleri ön plana çıkarır ve gerekli (Afiş, Etiketleme vb..) tanıtımları hazırlar.

10. Buzhaneyi sürekli temiz tutmalı, Buzhanede iade ürünlerin birikmemesi için iadelerin firmalara verilmesini iyi takip etmelidir.

11. Temizliği hijyen kurallarına göre yapmalıdır. Sıcak su ile ve uygun temizlik malzemeleri ile yapmalıdır.

12. Beden diline dikkat eder, Olumsuz beden dili sergilemez. Plastik eldivenlerle ürün hariç başka hiçbir yere temas etmez.





13. Buzhanede plastik palet kullanmalı, Mutlaka kapaklı plastik kemik bidonu bulundurmalıdır.

14. Firmalardan gelen ürünlerin SKT ( Son kullanma tarihine ) dikkat etmeli. Uygun olmayanları almamalıdır. Aynı zamanda Renk, Koku ve kalite konusunda şüphelendiği ürünleri mağaza yönetimi ile paylaşmalı ve ürünleri almamalıdır.

15. Gün içerisinde hizmet reyonun karşısına geçerek müşteri gözüyle reyonu denetlemelidir.

16. Fiyat etiketlerini sürekli kontrol eder.

17. Müşterinin beklentisini iyi öğrenir. Onun isteği doğrultusunda ürün verir.


18. Ürün tartarken dikkatli olur. Müşteriye ve şirketine zarar vermemeye çalışır.

19. Ürünleri hazırlarken en fire vermeye dikkat eder.

20. Stoklarını takip eder, fazla stoklu çalışmaz..

21. Ürün takibini en iyi şekilde yaparak yok satmaz.

22. Hizmet reyonunun ve Buzhanenin ısı derecelerini sürekli kontrol ederek ürünlerin bozulmasının önüne geçer.

23. Gün içerisinde ( en az 7-8 kere ) Hizmet tezgahı camını temizler ve temiz olmasını sağlar.

24. Hizmet reyonun, Kullandığı araç gereçleri ( Kıyma makinesi, Bıçak, Bileği taşı, Masat, Kantar-baskül, Kıyma tokmağı, Kütük, Pirzola demiri vb. ) temizler ve sürekli temizliğini kontrol eder.

25. Her ayın ilk haftasında genel temizlik yapar. Hizmet reyonlarının iç temizliğini yaparak koku oluşmasını ve makinelerin ömürlerinin uzamasını sağlar. ( Varsa soğutma sistemine zarar vermemesi için buzların erimesini sağlar.)

26. Mağaza içinde haşere, sinek, fare gibi zararlılar varsa tedbirin alır. Gıda hijyeni ile ilgili çalışmaları yapar.

27. Buzhanelerin ( Soğuk odalar ) iç ışıklarının kullanım harici sürekli kapalı kalmasını sağlar.

28. Varsa mağaza asansörlerine azami taşıma kapasitesi dışında yük koymaz.

29. Çalışma alanındaki lambaların çalışır durumda olmasını kontrol eder. Bozulmuş, Yanıp sönen ışıkları mağaza yönetimine bildirir.


30. Piyasadaki rakip mağazaları gezerek, yeni fikirler edinir. Bu bilgileri Mağaza yönetimi ile paylaşır.


31. İşçi sağlığı ve iş güvenliği için gerekli önlemlere uyar ve gerekli tedbirleri alır.

32. Bilgiye her zaman açık olmalıdır.

1 yorum:

Baycan Taşdemir dedi ki...

Üstad Tecrübelerinle Bizi Aydınlatıyorsun Teşekkürler.